divendres, 3 d’abril del 2020

Mapes aleatoris

He aprofitat aquests dies d'obligat confinament universal (que ens costarà molt d'oblidar) per a enllestir una col·lecció de mapes aleatoris, per tal de fer-los servir a la campanya que estàvem preparant, la Guerra Otomano-veneciana de 1714-1718. Aquí en podeu veure una mostra:

El sistema de joc que hi planejàvem fer servir és Maurice, que entre d'altres particularitats preveu una generació dinàmica del terreny de joc, condicionada d'antuvi amb una petita baralla de 7 cartes que indiquen l'orografia dominant, els tipus de tropes adients per a reconèixer aquell terreny i una sèrie de xifres indicant quantitat d'elements a posar damunt la taula.

El sistema és innovador, dinàmic i participatiu, però costós en termes de temps necessari. Per això he cregut més útil jugar amb terrenys predefinits, que es triarien a l'atzar i es prepararien amb anticipació a la sessió de joc. Hi ha en total 100 mapes dissenyats en forma de carta, numerats del 0 al 99, amb una tipificació precisa (planúries, boscos, muntanyes, aiguamolls i poblacions) i una configuració única. Cada carta porta unes icones que indiquen els tipus de tropa que tenen avantatge a l'hora d'explorar aquell terreny.

Així, quan s'hagi de jugar una partida només caldrà llençar 1D100 i ja sabrem en quin terreny es jugarà. Només ens resta decidir si es jugarà al llarg o a l'ample; jo en principi em decantaria per jugar al llarg a no ser que hi hagués un nombre de tropes molt elevat. El jugador amb superioritat d'exploració decidirà per quin d'ambdós cantons desplega.

Els mapes estan extrets de la web The Perfect Captain, que ofereix gran quantitat de recursos i ajudes al joc, força útils tots ells.